February 24, 2016

Only dead fish go with the flow and do what makes you happy

Olin viime viikolla aivan mahtavalla luenolla, eikä nyt ole kyse vero-oikeudesta vaan onnellisuudesta. Kokonainen luento onnellisuudesta ja sen vaikutuksesta meihin ja siihen mitä me tehdään ja kuinka hyvin me tehdään. Mun täytyy myöntää että olin aika skeptinen luennolle mennessäni sillä erilaiset "stay positive and it will happen for you" mantrat ei ole yhtään mun juttu vaan enneminkin lyhyesti ja ytimekkäästi "work hard and success". Luento ei ollutkaan yhtään sitä mitä olin odottanut (onneksi). 

Luennolla käytiin läpi miten onnellisuus ja positiivisuus vaikuttaa meidän elämään ja työntekoon. Kuinka paljon enemmän onnellinen ja positiivinen ihminen saa aikaan ja miten omaa positiivisuutta ja onnellisuutta voi harjoittaa. Mä tiedän että olen itse enemmän se tyyppi joka huomaa negatiiviset asiat paaaljon ennen positiivisia ja jaksan myös jauhaa niistä aika kauan. Nyt mä sain tälle hieman ärsyttävälle ominaisuudelle vastauksenkin ja keinot päästä siitä eroon: Juristin ammattiin kuuluu nimittäin etsiä vikoja ja virheitä päivät pitkät ja joka paikasta. Tämä virheiden etsiminen jatkuu sitten yleensä myös töiden ulkopuolella ja lopputuloksena on negatiivinen, virheitä etsivä ja rakastava tyyppi, eli minä :D.

Onnellisuutta voi harjoittaa esim. listaamalla päivän aikana tapahtuneet tai koetut kivat asiat. Suuret ja pienet. Näin voi vähitellen oppia etsimään ja näkemään positiivisuutta ympäristössä ja vähitellen negatiivisiin asioihin ei enään kiinnitä yhtä paljon huomiota. Tämä nyt vain yhtenä hyvänä esimerkkinä :) Nämä oli varmaan monelle tuttuja asioita mutta mulle aivan uusia ja mullistavia!

Jos joku jaksoi lukea tuon sekasotkun tänne asti niin jess! Stay positive!
  
Sillon kun mä etsin quick fixiä ja haluan nopeasti onnelliseksi mä avaan mun pinterestin


4 comments:

  1. Millä nimellä sun pinteresti on? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sara Maria ja pitäisi löytyä :) Mun pinterestiin on myös linkki jossain tossa oikealla!

      Delete
  2. Kiva lukea sun pidempiäkin tekstejä! Kirjoittele niitä jatkossa vaan lisää jos jaksat! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos, kiva kuulla! Kirjoittelen joo jos taas koen jotain mullistavaa :)

      Delete

Speak your mind!